Lørdag 20. juni ble den tradisjonelle St. Hans-feiringen i Husvær markert på forskudd, arrangert av Husvær Ungdomslag.

Ifølge Hilde Kristin Bonde møtte over 50 personer opp i Storvika for å feire midtsommeren sammen. På menyen sto både rømmegrøt, hamburgere og pølser, i tillegg til kaker og kaffe.

Selv om værmeldingene i forkant var noe usikre, holdt regnet seg borte så lenge arrangementet pågikk.

Som tidligere år ble det også tent et stort St. Hans-bål. Trevirket var samlet inn av beboerne på øya, og bidro til å skape den gode, tradisjonelle rammen rundt feiringen.

Arrangementet har blitt en fast møteplass for både fastboende og feriegjester, og er et viktig sosialt treffpunkt i lokalsamfunnet.

Det ble også arrangert åresalg med mange flotte premier som var donert av bidragsytere. Dette ga et kjærkomment tilskudd til ungdomslagets kasse.